סמוטריץ' לגנץ: בטל את חיוב הלוחמים לשלם הוצאות משפט

    איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' לגנץ: בטל את חיוב הלוחמים לשלם הוצאות משפט

    ח"כ סמוטריץ' דורש משר הביטחון גנץ לבטל את החלטת הפרקליטות לחייב את לוחמי נצח יהודה בהוצאות משפט, בתביעה על הכאתם את סייעני המחבל שרצח את חבריהם ליחידה

    בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר מפלגת הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ דורש משר הביטחון והמשפטים, בני גנץ לבטל את הדרישה שהוטלה על חיילי נצח יהודה לשלם הוצאות משפט בעקבות תביעה שהגישו סייעני המחבל עסאם ברגותי שרצח לפני כשנתיים את חבריהם  הלוחמים סמ"ר יובל מור יוסף וסמל יוסף כהן הי"ד.

    המכתב המלא:

    לכבוד
    ח"כ בנימין גנץ
    שר הביטחון והמשפטים

    הנדון: ייצוג לוחמי צה"ל מגדוד נצח יהודה וכיסוי הדרישה להשתתפות בהוצאות המשפט בתביעת הנזיקין של סייעני הרוצח עסאם ברגותי

    1. זיאד ומחמוד שלאלדה, הסייענים של הרוצח בן העוולה עסאם ברגותי אשר רצח לפני כשנתיים שני לוחמים מגדוד נצח יהודה, סמ"ר יובל מור יוסף וסמל יוסף כהן הי"ד ואת התינוק עמיעד איש רן ופצע כעשרה נוספים, הגישו לאחרונה תביעת נזיקין כנגד מדינת ישראל ושישה לוחמים מגדוד נצח יהודה.

    2. לטענת התובעים, חיילי נצח יהודה, אשר הובילו אותם למעצר בכלא עופר, נקטו נגדם באלימות בעת שעברו בגבעת אסף, המקום בו נרצחו שני חבריהם לנשק ולוחם נוסף נפצע באורח אנוש כשבועיים קודם לכן, וכי בעקבות כך נגרמו להם נזקים.

    3. הלוחמים הועמדו בזמנו לדין, הורשעו על פי הודאתם והוטלו עליהם עונשי מאסר כבדים אותם סיימו לרצות זה מכבר. לאחר סיום ריצוי עונשם המשיכו הלוחמים לשרת בצה"ל, השלימו שירות צבאי מלא כלוחמים וימשיכו גם לשרת במילואים. כיום, עושים הלוחמים את צעדיהם הראשונים כאזרחים, חלקם התחילו ללמוד אולם טרם השתלבו בשוק העבודה.

    4. במסגרת ההליך המשפטי המתנהל כנגדם, הודיעה המדינה כי כל אחד מהלוחמים נדרש לשלם סכום של 20,000 ₪ דמי השתתפות בהוצאות המשפט.

    5. עמדת המדינה מקוממת ובלתי סבירה. אני קורא לך לבטל את ההחלטה לאלתר ולתת לחיילים את מלוא ההגנה בהליך האזרחי ללא צורך כלשהו בהשתתפות מצידם.

    6. מותר לציין, כי החיילים הינם בני המגזר החרדי שעל אף המורכבות החברתית, החליטו להתגייס לצבא ואף שילמו מחירים אישיים, משפחתיים וחברתיים.

    מעשיהם של הלוחמים נעשו מתוך סערת רגשות על רצח חבריהם ובמהלך ביצוע המשימה שצה"ל הטיל עליהם. גם אם נפל דופי בהתנהגותם, הם כבר שילמו מחירים כבדים על כך ואין כל סיבה סבירה לחייב אותם בהוצאות המשפט.

    7. החלטת צה"ל והפרקליטות לחייב את הלוחמים בהוצאות המשפט, מעבירה לצעירים במגזר החרדי מסר חד משמעי ומצנן כי זו טעות להתגייס לצה"ל. בלי שמישהו התכוון לכך היא אומרת להם: אם תטעו בשירותכם הצבאי, תדרשו להתמודד לבד מול הבעיה ואף אחד לא יגבה את מעשיכם.

    הגם שנעשו בטעות ומתוך סערת רגשות בזמן וסיטואציה רגישה. אין בי צל של ספק כי התנהלות לא נכונה במקרה תביא אולי לניצחון קטן וחסר משמעות של הפרקליטות אך להפסד גדול במערכה על השתלבותם של צעירים רבים תוך השפעה על המשך הנכונות להתגייס לצה"ל.

    אודה לתשובתך בנושא,

    בכבוד רב,
    ח"כ בצלאל סמוטריץ'



    0 תגובות